Stardinimekirjas oli meie meestest päris mitu nime osalemas. E11 klassis läksid teistele tagatulesid näitama nr. 14 Mario Jürimäe/Timo Kasesalu (BMW M3) ja nr 16. Marko Ringenberg/Allar Heina (BMW M3). Kindlasti elasime kaasa nr 39 Henri Franke/Alain Sivous (Subaru Impreza) kooslusele, kes sõitsid klassis E12
Võistlus toimus kahel päeval - reedel oli kavas SS1 ja SS2 karussellsüsteemis ning laupäeval SS3 - SS10.
E11 klassis on Mario eelmise aasta meister, ning Marko tahab kindlasti talle sel aastal korralikult kandadele astuda. Aga neid bemarimehi on seal klassis veel. Vanaselja/Hõbemägi ei ole mingid lihtsad mehed, Nikonchuk/Nikonchuk võib kutsuda madalalt lendavateks venelasteks, Toyota Starletiga sõidavad üpriski kiired mehed Soe/Pihlas ning kuidagimoodi oli üks hull leedukate paar, Valeisa/Reisas, kohale jõudnud. Ütleme nii, et selle klassi sõitjaid ootasime raja ääres põnevusega ning pinget oli täie raha eest.
E12 klassis oli Franke neliveolise autoga tegemas alles teist rallit ning mingeid ulme aegu ta püüdma ei läinud. Ralliraadiost öeldi, et see mees on rahvamees ja teeb nalja ja muusikat ja sõidab ka rallit.
SS1 ja SS2 (7,22km)
Nagu eespool mainitud, oli esimesel päeval kavas kaks katset ja need toimusid karussellsüsteemis, ehk katse läbitakse järjest kahel korral. Ilm oli vihmane ning katse parasjagu libe ja pükstes pigistas.Peale kahte läbimist oli E11 paremusjärjestus 1.Vanaselja 2. Jürimäe (+4,0) 3. Soe (+5,9) 4. Ringenberg (+5,8) 5. Nikonchuk (+8,8)
Meie bemarimeeste kommentaarid olid sarnased. Tööpäeva lõpus ei saadud end eriti käima, vihmane ilm tegi munad väiksemaks ning kiirused olid meeletud. Selle katse tippkiirused jäid just "bemmide" pärusmaaks ja need küündisid pea 200 km/h.
Peale katset oli kerge hooldus ja peale seda mindi järgmiseks päevaks keskenduma.
SS3-SS6 (9,21 km ja 6,7 km)
Teisel päeval sõideti 4 kiiruskatset ja kõiki kaks korda.
SS3 võitis Marko 2,8 sekundiga Vanaselja ees. 3,5 sekundit kaotas talle hull leedukas ning Mario tuli neljandana, kaotust 3,9 sekki. Marko sõitis ka absoluudi 7. aja, mis näitas, et hommikul oli veits kubet kohendatud.
SS4 arvas leedukas, et ta oskab ikka kiiremini sõita ja tõmbas teistele bemmimeestele koti pähe. Marko tuli 0,4 sekki ja Mario 3,8 sekki aeglasemalt. Kokkuvõttes oli esimene Vanaselja, Marko temast 5,4 sekki tagapool ja Mario 2,5 sekki omakorda Markost taga. Nii et peale nelja katset E11 klassi esikolmikus mõlemad meie mehed!
SS5 näitas leedukas, et oskab oma varbaid gaasipedaalil kenasti hoida ja võttis järgmise katsevõidu. Mario aga tuli kõigest 0,2 sekki aeglasemalt. Vanaselja tuli kolmandana 0,9 sekki aeglasemalt kui leedukas ja Marko "võttis rahulikult" ning kaotas sel katsel 2,2 sekki võitjale. Üldis oli Marko ja Mario vahe 0,5 sekundit, nii et ruumi hingata polnud kellelgi.
SS6 võitis Vanaselja. Ju arvas, et peab ka kiiresti sõitma hakkama ning edestas Markot 3,1 sekundiga. Mariol tuli väike aps sisse ja kaotas võitjale 11,1 sekundit.
Kõigil näod rõõmsad ja tuli aeg minna servisesse, mis kestis 74 minutit. Bemmimeestel olid mõtted peas, et mida edasi teha. Marko rääkis, et läksid rehvidega alt. Taevaisa oli läbi telefoni vihma lubanud, kuid päike paistis otse sinnasamusesse. Õnneks ei olnud liiga soe. Mõnes kohas pea oleks nagu lubanud suurema kiirusega kurvi minna, aga parem ja vasak jalg hakkasid tangot tantsima ning eks munadest ka veits ikka puudu.
Mario rääkis, et tal läks ühes kurvis vähe pikaks, tema enda sõnadega:"No mis seal teha, läks pikaks, suri välja, käigud alla, auto käima, tagurpidi käik sisse, edaspidi käik sisse ja minek!"
Enne viimaste nelja katset oli klassis E11 seis selline. 1. Vanaselja. 2. Ringenberg (+8,9) 3. Soe (+18,3) 4. Jürimäe (+18,3).
Mehed tegid veel rituaale enne servisest väljasõitu, kes tegi vihmatantsu, kes otsis wc-d...
SS7-SS10 (9,92 km ja 9,44km)
Juttude järgi SS7/9 pidavat olema selline tehnilisem ja SS8/10 täispasaga andmine.
Sättisime oma pundiga end SS7/9 ühte tagasipöördesse ära ning jäime ootama.
SS7 tuli meie juurest suht aeglaselt läbi Nikonchuk, kes kõigile üllatuseks selle katse 2,2 sekundiga Marko ees kinni pani. Mario tuli kolmandana ning Markost kõigest 0,5 sekki aeglasemalt. Bemmidel väänet on, nii et see tehniline katse võis täitsa kihvt sõita olla. Soe tuli Mariost 1,7 sekki aeglasemalt, kuid kokkuvõttes tõusis Nikonchuk kolmandaks, 0,4 sekundiga Mario ette.
SS8 oli nii kiire katse, et klassi keskmine kiirus oli 130 km/h. Kujutan ette, et nii mõnelgi mehel võisid katse lõpus jalad väriseda. Eriti Valeisa kaardilugejal, sest see põrguline võttis absoluudi TEISE aja, kaotades Kaspar Koitlale 1,8 sekundit ja edestadest selliseid mehi nagu Priit Koik, Egon Kaur, Ranno Bundsen, Rainer Aus - kõik neliveolised EVOd. Nikonchuk kaotas Valeisale 4,9 sekki, Marko 6,2 ja Mario 6,3. Nii et omavaheline andmine oranzi ja rohelise bemari vahel oli päris tasavägine.
SS9 sõitis Mario meist veel mööda, kui hetk hiljem tuli raadiost kurb teade, et selle mehega on nüüd vsjoo. Mootor andis otsad ja ralli oli seks korraks jälle otsas. Harju rallil tuli ka katkestamine, sest poolteljed ei pidanud sellele mootorist tulnud valule lihtsalt vastu. Aga otseloomalikult tuleb uus mootor ja ilmselt sama võimas kui on Marko autol, nii et see asi kisub järgmisel rallil juba täitsa hasartseks.
Nikonchuk igatahes on hiline ärkaja, ning oli vaikselt end tänu Mario katkestamisele kokkuvõttes kolmandaks kergitanud, kaotades Markole 3,5 sekundit. Marko oli katsel teine, 3,9 sekki lahjema ajaga ning Vanaselja Marko järgi kolmas, 6,1 sekki kaotust. Ees oli ootamas viimane katse ning isegi meil oli raja ääres pinget tunda.
SS10 hakkas veel ka vihma sadama ning seisud olid enne starti sellised. 1. Vanaselja 2. Ringenberg (+1,5) 3. Nikonchuk (+5,0). Hetke liider lubas viimasele katsele panema minna, et maksku mis maksab. Marko arvas, et peab mõistusega panema. Panna võib, aga rapsida ei tohi. Meie kuulasime võsa all raadiot, et mis 10. katse finishis juhtuma hakkab. Janno käis veel kiirelt end puu taga kergendamas, et õnnest või kurbusest pärast püksi ei teeks.
Esimesena tuli finishisse Vanaselja, kellel oli auto esiots kortsus. Ilmselt pani üle ja pärast selgus, et põhupallist läbi sõita ei kannata ning sealt tuli ka ajakaotus. Siis tuli Marko, raadiost ütles, et kõik ilus ja tore ning hetke kiireim aeg, mis oli 8,8 sekki kiirem kui Vanaseljal. Ära oli vaja veel oodata see punane vene rakettbemm. Ja ta tuli, 4,2 sekundit aeglasem kui Marko ning E11 klassi võit Marko Ringenberg/Allar Heina!
Katsevõidu võttis siiski 0,1 sekundit kiirema ajaga see hull leedukas, kes absoluudis oli sõitnud 6. aja ning Marko oli seega 7. ajaga finishis. Ja kuna E12 klassi Anre Saks peale SS10t katkestas. tulid Ringenberg/Heina kokkuvõttes absoluudi 7. kohale. See on päris kõva saavutus!
Kihvt on kaasa elada sellisele korralikule rallile, kus omad mehed teevad kiiret ja korralikku sõitu!
E12 klassis sõitis Franke rahulikult välja 8. koha. Ega tal kiiret pole, õpivad ja arenevad. Järgmine etapp kindlasti on minek juba parem!
Kokkuvõttes võitsid ralli Egon Kaur/Silver Simm. Teise koha omanikud Rainer Aus/Simo Koskinen kaotasid neile 12,6 sekundit. Kolmandaks sõitsid end Kaspar Koitla/Andres Ots 0,7 sekundit tagapool Ausist. Kõik mehed sõitsid Mitsubishi Lancer Evo IX masinatega.
Siit leiab tulemused - tulemused.
Allpool on veits pilte.
Järgmise korrani! :)
Kokkuvõttes võitsid ralli Egon Kaur/Silver Simm. Teise koha omanikud Rainer Aus/Simo Koskinen kaotasid neile 12,6 sekundit. Kolmandaks sõitsid end Kaspar Koitla/Andres Ots 0,7 sekundit tagapool Ausist. Kõik mehed sõitsid Mitsubishi Lancer Evo IX masinatega.
Siit leiab tulemused - tulemused.
Allpool on veits pilte.
Järgmise korrani! :)
No comments:
Post a Comment