Mis siis toimus?
Eile leidis aset rallikrossi 2. etapp Laitses* ning Vändra meestest olid võistlustules Janno Õis (Honda Civic, Super 1600) ning Jüri Azarov (Opel Ascona, Touring Car). Mehed käisid ka esimesel etapil Elvas, mis leidis aset 7.mail aga loo kirjutaja oli tol hetkel kodumaalt eemal, nii et see reportaaž jäi küll ära. Kirjade järgi pidi kokku olema 37 võistlejat, kuid oli ka neid, kes kohale ei jõunud. Janno klassis oli võistlejaid 17 ning Jürile lisaks oli tema klassis veel stardis 11 masinat.*Viimane rallikrossi etapp Laitses peeti aastal 2011 ja selles suhtes oli asi paljudele suhteliselt uus.
Janno ning Honda tühjenev rehv.
Super 1600 on võistlusklass, kus Janno oma punase noolega võistlema on asunud. Esimesel etapil Elvas oli Janno eesmärk jõuda finaali, ning seda ta ka tegi ja tasuks oma klassi neljas koht. Arvestama peab seda, et tehnika erinevus meestel siin klassis on tohutu. Esiotsas figureerivad sellised nimed nagu Janno Ligur (Škoda Fabia), Siim Saluri (Citroen C2), Andre Kurg (Ford Ka), Arvo Kask (VW Golf II), Mihkel Varul (Peugeot 206) jne. Need eelnimetatud masinad on korralikud raketid. Esimesed kolm meest sõidavad ka Euroopa rallikrossi võistlusi ning arvata võib mis tase seal on võrreldes Eestiga. Aga no see selleks.
Võistlus näeb välja selline - treeningsõidud, peale seda loositakse stardijärjekord esimeseks eelsõiduks, teine ja kolmas eelsõit toimuvad eelnevate aegade põhjal ning mõlemast poolfinaalist saavad 3 kiiremat finaali. Eelsõidud kestavad 4 ringi, poolfinaalid ja finaal 6 ringi.
Treeningul sai lihvitud uut joker lap'i, kuna sellist versiooni polnud Janno varem sõitnud.
Esimene eelsõit oli igati okei, senikaua kui Elvast kohale jõudnud kotermann õhku rehvist välja laskma hakkas, ning Hondaga enam täit kiirust näidata ei saanud. Oma eelsõidu 2. koht Priit Rebase (Lada Samara) järgi ning Marko Andreas Muru (Honda Civic) ees ja kokkuvõttes esimese eelsõidu 13. aeg.
Boksis tehti velgedega mõned korrektuurid, et õhk sees püsiks ning teine eelsõit oli ilmselt juba aja vormistamise küsimus. Nii ka läks.
Teine eelsõit käis Janno taktikepi all, poiss võttis kohe esimesel ringil jokkeri ning hoidis neli ringi oma head positsiooni ja lõpetas oma eelsõidu võiduga. Järgnesid Marko Andreas Muru (Honda Civic) ja Tõnu Peek (Renault Clio). Aegade kokkuvõttes tubli kuues aeg, eespool olid Ligur, noorsõitja Sami-Matti Trogen (Ford Ka), Saluri, Varul ja Kask. Arvestama peame seda, et punane Honda maksab kokkuvõttes samapalju kui Liguri ja Saluri autode jooks amorte. Aga no see selleks.
Peale teist eelsõitu oli kerge paus, kus kõik võistlejad tahtjatele autogramme jagada said. Üks pisike fänn ütles Jannole:"Sa sõidad ikka väga hästi, aga auto on lahja!". Poleks uskunudki! :)
Kahe eelsõidu kokkuvõttes oli Janno aegade põhjal 9. ning ees oli ootamas kolmas eelsõit, kus startisid veel Arvo Kask (VW Golf II), Georg Orr (Peugeot 206) ja Riho Loit (Honda Civic).
Kolmandas eelsõidus võttis Janno jokkeri kohe esimesel ringil, ning sõit oli üsna kiire. Kuid Orr ja Kask olid veel kiiremad ja Loit aeglasem. Oma eelsõidu 3. koht ja aegade tabelis jälle kuues.
Terve päev olid eelsõidud VÄGA igavad, sellepärast ei ole ka miskit kirjutada. Põhimõtteliselt sõideti nagu raudteerelssidel. Start, kurv, pidur ja finish!
Eelsõitude kokkuvõttes oli Janno kaheksa ja see andis koha teise poolfinaali. Seal oli sõit juba põnevam. Nagu ikka, stardist minema ja kohe jokkerisse, AGA, esimesel ringil võttis jokkeri ka Mirko Usin (Lada Samara), kelle taha Janno pidama jäi ning mööda saada oli üsnagi keeruline. Samaral kiirendades jõudu oli, aga no kurvides jättis see minek soovida. Janno üritas ja üritas, aga lõpus lasi vahe sisse, sest mootor läks kuumaks ja ei olnud pointi seda ära küpsetada. Oma poolfinaali 5. koht ja finaaliuks löödi prõmmdi nina ees kinni!
Finaalis tegi uskumatut sõitu Janno Ligur, kes oma Škodaga tagant reast ette otsa rühkis ja sellega kena sõiduvõidu võttis. Teine koht Siim Saluri ja kolmas Mihkel Varul.
Jüri ning natukene aurav Opel.
Ütleme nii, et ega Jüril rallikrossis väga kerge ei ole, sest konkurents on vägev - bemmid ja siksid ja katsu oma Opeliga seal siis midagi ära teha. Aga Elva etapi kolmas koht näitas, et asjad lähevad ülesmäge (Elvas ka allamäge, sest seal on suht mägine maa).
Enne eelsõite ajasin Jürkaga põgusalt juttu ja ta ütles, et käis ja lihvis treeningsõitudes jokker lap'i, sest muu rada on sama mida superkrossi etapilgi sõita sai. Utoopilisi sihte ta seadma ei hakanud ning arvas, et võtab rahulikult.
Ja esimene eelsõit oligi täpselt see, mees võttis rahulikult. Seal võis ka mingi apsakas külas käia, aga oma eelsõidus kolmas ja 12 mehe seas eelsõitude 10. aeg. Boksis olid kohe ees ootamas bemarimehed, kes olid äsja Harju rallil nii mõneski mõttes lammutamas käinud, ja hakkasid seal Jürile pinde küüne alla lükkama.
Teine eelsõit läks tänu boksis kiusamisele juba vingemalt. Stardist pani Jüri kohe teistelt ees vehkat ning järgi ei andnud. Võttis oma eelsõidu võidu ja aegade kokkuvõttes oli ta selles eelsõidus viies. Eespool olid Kalmer Vaht (VAZ 210maeitea), Margo Soomets (BMW), Ruve Veski (BMW) ja Simo Viilas (BMW). Boksi tuli Opel niimoodi, et mahlad tilkusid ja paisupaak elas oma elu. Lisavõre, mis sai radika kaitseks pandud, ei lasknud õhku ligi ja mootor hakkas üle kuumenema. Aga ei, kõik läks õnneks.
Kolmandas eelsõidus tuli oma vooru teine aeg, ettepoole jäi Alo Hintser (BMW) ja tahapoole Tiit Reinaas (VAZ 2105). Enne poolfinaali tuli auto liigsest sopast puhtaks pesta, rehvid ära vahetada ja minna finaalikohta püüdma. Eelsõidus andis kapoti all miski voolik järgi jälle, kuid see ei olnud ilmselt segav faktor, sest Jüri jõudis kenasti starti ja seal oli juba pinget ka õhus.
Poolfinaalis olid korralikud vastased, Veski, Sündema, Teppan (BMW), kõige vanem Samsonas (BMW) ja Reinaas. Start antud, jokkeri võttis teisel ringil ning oli tunnet, et finaali võiks jõuda. Laitse raja eripära on aga pikad sirged ning Bayerische Motoren Werke tehase masinad tegid oma töö, ning finaaliuks löödi ka teisel Vändra mehel prõmmdi nina ees kinni.
Finaalis käis aga lage andmine - võitjaks krooniti Siim Sündema, Margo Soometsa ja Marten Teppani ees. (kõik BMW).
Jürilt tegelikult igati korralik esitus. Usun, et Misso etapil on mees rohkem konkurentsis! :)
Aga järgmine võistlus peaks kirjade kohaselt olema Lääne-Eesti ralli, kus meie meestest on stardis Marko ja Mario!
Rallikrossi tulemused leiab siit - tulemused.
Pildid lisan veidi hiljem!
Peatse kohtumiseni! :)
No comments:
Post a Comment